15 października 2021 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Białegostoku. Celem naszego wyjazdu było poznanie części historii naszego regionu, rozwijanie zainteresowań oraz wspaniała zabawa. Rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Wojska Polskiego. Zwiedziliśmy ekspozycję: „Między dwiema wojnami 1914-1939”  przedstawiającą chronologicznie najstarszy okres poruszany na wystawie stałej. Ekspozycja opowiada o ważnych dla miasta i regionu wydarzeniach związanych z przebiegiem I wojny światowej, wojny polsko-bolszewickiej oraz okresem międzywojennym. Jej budowę oparto na solidnej wiedzy historycznej. Na podstawie starych zdjęć i pocztówek oraz drobnych elementów scenograficznych zobaczyliśmy fragment przedwojennego Białegostoku z charakterystycznymi dla niego budynkami: Resursą Kupiecką tj. kamienicą na rogu ul. Sienkiewicza i Rynku Kościuszki, kościołem farnym czy hotelem Ritz. W tak przygotowaną scenografię wprowadzono postaci w mundurach jednostek wojskowych. Zabieg ten dał nam możliwość wczucia się w atmosferę, uczestnictwa w życiu miasta tamtego okresu. Całość uzupełniały eksponaty – prezentowane zarówno na manekinach, jak i w gablotach wystawienniczych. Dokładnych informacji udzielał nam bardzo miły przewodnik. Następnie pojechaliśmy do Epi –Centrum Nauki. To wyjątkowe i pasjonujące miejsce, w którym nauka spotyka się z zabawą, aby rozbudzać naszą kreatywność i ciekawość świata. Wchodząc do Epi-Centrum, przenieśliśmy się w świat, w którym nuda nie istnieje. Wybraliśmy drugą strefę - Wystawę Główną. To uniwersalna przestrzeń poznawcza, w której każdy, bez względu na wiek, znajdzie coś dla siebie: mali i duzi, dzieci i dorośli, uczniowie i nauczyciele. Wystawa Główna obejmuje powierzchnię 2 670 m2, czyli tyle, ile 50 klas szkolnych. Na jej terenie znajduje się niemal 100 stanowisk doświadczalnych. Nie ma tam ustalonych tras zwiedzania, dzięki czemu mogliśmy samodzielnie decydować, jaką ścieżką i w jakim tempie będziemy się poruszać. Wystawa Główna obejmuje też kilkanaście obszarów tematycznych. Znajdują się tam stanowiska z dziedzin takich jak: optyka, transport, telekomunikacja, medycyna, automatyka, robotyka, mechanika oraz wiele innych. Rozpoczynając swoją podróż, przenieśliśmy się do innego świata – świata nauki przez doświadczanie. Wykonywaliśmy doświadczenia, eksperymenty, oglądaliśmy nowoczesne technologie. Czuliśmy się tam znakomicie. Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Mc Donald”s. Wyjazd okazał się owocny, uczniowie w drodze powrotnej pytali, kiedy pojedziemy na kolejną wycieczkę.